سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

طراحی فنی فرودگاه بين المللي كانساى

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100697547432921
  • تاریخ بارگزاری : 02-03-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 02-03-1399
  • حجم فایل : 11/6 مگابایت

توضیحات

اين فرودگاه در شهر اوزاكاي ژاپن بر روي جزيره مصنوعي در 38 كيلومتري جنوب غربي اوزاكا واقع شده است. عمليات اجرايي اين فرودگاه که طرح آن در سال 1987 به وسيله «رنزو پيانو» معمار برجسته ايتاليايي ارائه شد، در سال 1995 با تلاش بيش از شش هزار نفر به اتمام رسيد و به وسيله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاکنون مجهز به امکانات پيشرفته يي شده است که نمونه آن در هيچ فرودگاه ديگري در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودي به فرودگاه به طول 5/3 کيلومتر (که بزرگ ترين پل آبي در جهان هم محسوب مي شود) به فرودگاهي مي رسيم که روي يک جزيره مصنوعي آرميده است؛ جزيره يي که فقط عمليات خاکريزي آن به وسيله شناورهاي عظيم الجثه حامل ميليون ها تن شن و ماسه نزديک به سه سال طول کشيده است.

البته کارشناسان تخمين زده اند که اين جزيره مصنوعي هر 50 سال، 11 متر نشست مي کند که البته اين هم با کمک طراحان مشکلي ايجاد نکرده است، زيرا اولين و کوچک ترين لغزش ناشي از اين نشست ها، به وسيله حسگرهايي که روي تمامي هزار و صد ستون فرودگاه نصب شده اند، به مرکز کنترل مربوط ارسال شده و در اين صورت ستون هايي که مانند ستون برج کنترل فرودگاه، سوار بر برجک هاي هيدروليک اتوماتيک هستند، بلافاصله و به سرعت ستون را به تراز قبلي و به وضعيت گذشته برمي گردانند. درباره ديگر ستون ها هم گروه هاي متخصص مستقر در بخش نگهداري فرودگاه با استفاده از جک هاي هيدروليکي، ستون هايي را که در اثر نشست تغيير اندکي کرده باشند، بلند کرده و به وسيله ورقه هاي فولادي که با ضخامت هاي مختلفي در اختيار دارند، ستون را به بخش هم تراز با ديگر ستون هاي ديگر اين ابرساختمان بازمي گردانند. بنابراين اين فرودگاه مجهز به سيستم بسيار پيشرفته اي است که وظيفه کنترل چند صد ستون بزرگ فولادي را بر عهده دارد .

بام اصلی ترمینال ساختمان

شكل كلي سقف ساختمان اصلي ترمينال از يك دسته هجده تايي خرپاهاي منحني سه بعدي و قاب هايي از لوله هاي فولادي سه وجهي تشكيل شده است.

علاوه بر اين اعضاي فرعي نقش بسيار مهمي در جذب انرژي در زمان زلزله در راستاي عمودي در محورهاي خرپاها را به عهده دارند.اين امر نتيجه چرخش خرپاها حول اتصالات آنها به پايه هاي واگرا همچنين به دليل خميدگي و شكل لوله هاي اين اعضاي فرعي است كه به هنگام زلزله هاي عمودي كه نيرو به صورت عمودي به خرپاها وارد مي شود، خرپاها و پايه هاي واگرا شبيه قاب هاي بزرگ دهانه، عمل مي كنند.

پاورپوینت حاضر در 57 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه