سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

نکاتی در مورد شهر مادرید (شهر الکترونیک – مترو و فرودگاه مادرید)

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : برنامه ریزی شهری
  • کد محصول : MDA-FP-100697428955752
  • تاریخ بارگزاری : 02-09-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 03-09-1399
  • حجم فایل : 782 کیلوبایت

توضیحات

 در این پژوهش ، در 9 اسلاید ، به  معرفی و بررسی نکاتی در مورد شهر مادرید (شهر الکترونیک مترو و فرودگاه مادرید) پرداخته شده است .

  • شهر الکترونیک مادرید و ارائه 90 درصد خدمات به صورت اینترنتی

مادرید قطب اقتصادی اروپای جنوبی محسوب می‌شود و کارشناسان از آن به عنوان دهمین شهر استاندارد جهان برای زندگی یاد می‌کنند. در این شهر دفاتر مرکزی سازمان جهانی جهانگردی (WTO) وابسته به سازمان ملل متحد،‌ سازمان توسعه جهانی زبان اسپانیایی، آکادمی سلطنتی اسپانیا و... واقع شده است و به همین خاطر همه کشورهای جهان همواره تأکید فراوان بر مادرید داشته‌اند. بر این اساس، دولت اسپانیا با هدف توسعه دولت الکترونیک در منطقه اروپا از چند سال قبل اقدام به راه‌اندازی نسخه مجازی شهر مادرید کرد. این شهر مجازی با سه هدف اصلی راه‌اندازی شد که اهداف یاد شده به قرار زیر معرفی شدند: ارائه خدمات هرچه بیشتر دولت الکترونیک برای شهروندان، تعامل هرچه بیشتر سازمان‌های دولتی و مردم به صورت شبانه‌روزی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی با سازمان‌های دولتی.

نسخه جدید مادرید بر مبنای تعریف «شهر مجازی» و «دولت مجازی» راه‌اندازی شد و طی آن تمامی سازمان‌های دولتی موظف شدند در مرحله نخست دفاتر خود را با تمامی خدمات و ابزارها در مادرید مجازی راه‌اندازی کنند. بخش دوم این طرح به منظور جذب شرکت‌ها و مراکز خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و طی آن تمامی شرکت‌های داخلی و خارجی دفتر مرکزی خود را در مادرید مجازی تأسیس کردند. در بخش سوم طرح نیز مردم به عنوان شهروندان مادرید مجازی حاضر شدند و برای هر یک از آن‌ها یک شناسنامه و هویت مجازی تعریف شد تا بتوانند یک زندگی واقعی را در مادرید مجازی تجربه کنند.

فاز نخست مادرید مجازی در سال 2007 به اتمام رسید و در آن سال تمامی ساکنان پایتخت اسپانیا در این شهر حضور یافتند و بیش از 90 درصد خدمات روزانه مورد نیاز خود را از این پلتفرم اینترنتی دریافت کردند. دولت اسپانیا در فاز دوم سامانه ویژه‌ای راه‌اندازی کرد که طی آن ساکنان دیگر شهرها و حتی دیگر کشورها نیز حضور یافتند تا علاوه بر بازدید از مدل سه‌بعدی مادرید مجازی، بتوانند با خدمات و مزایای آن آشنا شوند و در صورت تمایل از این خدمات بهره‌مند گردند.

  • مترو مادرید یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های مترو در جهان

مترو مادرید- پایتخت اسپانیا- دارای ۱۳ خط و ۲۳۱ ایستگاه است. مترو در سال ۱۹۱۹ افتتاح شد و امروزه با ۲۸۲٫۵ کیلومتر طول هفتمین مترو طولانی در جهان و دومین در غرب اروپاست. گسترش مترو با توجه به افزایش جمعیت شهر مادرید از ۳٫۵ به ۶ میلیون نفر صورت گرفت. مترو از زیر زمین رد می‌شود و کل شهر را پوشش می‌دهد. همگام با رشد جمعیت در ۲۰ سال گذشته مترو سریعا گسترش یافت و رقیب مترو سئول و پکن شد. افتتاح تراموا یا سیستم سبک ریلی نیز با ۳۸ ایستگاه و ۲۸ کیلومتر طول در سال ۲۰۰۷ به حمل‌ونقل عمومی کمک زیادی کرد.

اولین خط مترو مادرید در ۱۷ اکتبر ۱۹۱۹ با ۸ ایستگاه و ۳٫۵ کیلومتر طول افتتاح شد. توسعه این خط و شروع عملیات دو خط دیگر خیلی سریع بود. در سال ۱۹۳۶ دو خط تکمیل و در زمان جنگ های داخلی اسپانیا از آن به عنوان پناهگاه در برابر حملات هوایی استفاده شد.در ۱۹۷۰ همزمان با رشد جمعیت مترو گسترش یافت. طول سکوهای جدید به ۱۱۵ متر رسید.  سال ۱۹۷۹ به دلیل بدی مدیریت بحران‌زا بود. در سال ۲۰۰۷ طول مترو به ۲۸۲ کیلومتر رسید.

  • فرودگاه مادرید

یک پوسته شیشه ای سیاه رنگ هم در پشت نمای فلزی برای محافظتپروژه برای ترمینال شماره 4 در فرودگاه باراهاس ،در سال 1997 دریک مسابقه معماری انتخاب شد.(ریچارد راجرز و همکاران، استودیووlamela دو شرکت مهندسی TPSو  nitec کارفرمای پروژه، کارشناسان ملی فرودگاه های اسپانیا،به معمارها ماموریت داده بود که یک امکان جدید بعنوان قسمتی از طرح گسترش فرودگاه باراهاس مادرید طراحی کنند. فرودگاه باراهاس مادرید اولین بار در سال 1933 افتتاح گردیدو بارها گسترش یافت.در قسمت شمال غربی فرودگاه نیازهای جدیدی برای آن تشخیص داده شده است از جمله : فضای جدید برای یک ترمینال، ساختمانsatellite و دو باند جدید پرواز و ساختمانهای جانبی لازم .ترمینال جدید، شهر مادرید را بعنوان یک قطب بزرگ اروپایی مطرح خواهد کرد و این موقعیت، کانون ارتباطی بین اروپا و آمریکای لاتین خواهد بود.

فرودگاه باراهاس مادرید

 

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه