سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

دانلود پاورپوینت لادفانس پاریس (La Défense)

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : شناخت فضای شهری
  • کد محصول : MDA-FP-100685417163332
  • تاریخ بارگزاری : 18-08-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 19-08-1399
  • حجم فایل : 7/6 مگابایت

توضیحات

در این پژوهش در 35 اسلاید ، به بررسی  لادفانس پرداخته شده است .

در این گزارش به بررسی علل نیاز به ایجاد چنین مجموعه ای با توجه به سیر تاریخی آن،تحلیل فضای شهری و همچنین شناخت معماری بنای طاق آزادی وارتباط آن با این مجموعه و و چندین بنای مهم موجود در شهر پاریس خواهیم پرداخت.

لادفانس یکی از مهم ترین محدوده های اداری-تجاری شهر پاریس است که در غرب این شهر واقع شده است. این محدوده مجموعه ای از برج ها و ساختمان های با ارتفاع زیاد در شهرپاریس می باشد که بعضی  آن را به جنگل برج ها تعبیر می کنند. فضای شهری این مجموعه روزانه هزاران بازدیدکننده از پاریس و شهر ها  و کشورهای دیگر دارد. این منطقه میزبان بسیاری از دفاتر و شرکت‌های بزرگ و رده اول جهان است. در مجموع حدود ۳٫۵ میلیون متر مربع فضای اداری در این منطقه قرار دارد که تشکیل دهنده بزرگترین منطقه تجاری و اقتصادی اروپا است. طاق آزادی که میزبان وزارت حمل و نقل فرانسه است نیز در این محله قرار دارد.

 در ساخت این محله از ساختار شهرهای امریکایی الهام گرفته شده است و علاوه بر این، معماران پا فراتر گذاشته و رفت و آمد وسایل نقلیه را در آن حذف کرده‌اند.( خطوط حمل و نقل و پارکینگ در سطح زیرزمین این مکان طراحی شده‌اند.)

در بخش نخست ، پس از معرفی اجمالی محله لادفانس ، پیشینه ساخت این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است :

آغاز تفکر برای ساخت این مجموعه قبل از جنگ جهانی دوم آغاز شد،و تصمیم نهایی برای ایجاد آن در سال 1951، (6سال پس از جنگ جهانی دوم) یعنی دوران اوج مدرنیسم که با رشد سریع جمعیت و سرعت ساخت وساز زیاد کشورها برای  جبران خسارت های جنگ جهانی دوم گرفته شد.

پیش از جنگ جهانی دوم نیاز به مدرن کردن شهرها و مدرن شدن زندگی و روش های ساخت احساس می شد.  برای مثال لوکوربوزیه در بین سال های 1922 تا 1925 برای باز توسعه مرکز تاریخی شهری پاریس plan voisin  را که هدف آن ایجاد بافت مدرن به جای بافت تاریخی بود پیشنهاد کرد.  این پیشنهاد در دوره ای مطرح شد که تحت عنوان دوران معماری مدرن متعالی شناخته می شود.  می توان طرح لوکوربوزیه را هم زمان با رواج یکی از سبک های آن دوره یعنی کانستراکتیویسم دانست.

در ادامه مفهوم کانستراکتیویسم مورد بررسی قرار گرفت تا درک بهتری از این مفهوم به دست آید .

مفهوم کانستراکتیویسم

در ادامه فرآیند برنامه ریزی و ساخت مجموعه لادفانس و مراحل توسعه آن به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گرفته است که برای مشاهده آن می توانید به فایل پاورپوینت مراجعه کنید :

با پایان جنگ جهانی دوم فرانسه در نظر داشت به سرعت شهرهای خود را مدرن کند و به تبع آن زندگی  شهری را مدرن کند، تا بتواند سبک زندگی ای را برای مشتریان فرهنگی که تا آن زمان سبک زندگی آمریکایی را برای خود انتخاب میکردند، ارائه دهد. روش های ساخت و ساز صنعتی دوران مدرن در واکنش به خسارت های جنگ و رشد سریع جمعیت در اروپا  شکل گرفت. در برنامه ریزی های توسعه شهر پاریس در سال 1950 تصمیم  به ایجاد این محدوده اداری-تجاری گرفته شد. برنامه ریزی اولیه این منطقه ایجاد دو ردیف از آسمان خراش  های با ارتفاع زیاد بود. در سال 1958 خرید زمین های محدوده با هدف فراهم آوردن زیرساخت ها و آماده  کردن آنها برای ایجاد ساختمان های بلند مرتبه آغاز شد و پس از آماده سازی به فروش رسیدند. در این  برنامه هدف این بود که بخش تاریخی خط آسمان پاریس با ساختمان های کوتاه مرتبه حفظ شود و سازه هایی  نمادین مانند برج ایفل و کلیسا SacreCoeur در خط آسمان قابل مشاهده باشند.

در پروژه نوسازی (1957 1989) اولین  ساختمان با نام ESSO در سال 1958 و با ارتفاع کمتر از 100 متر بنا شد.  پس از آن در سال 1964 ساختمان مرکز تکنولوژی وصنعت با ارتفاعی  کمتر از 100 متر و اولین آسمان خراش این  مجموعه برج نوبل بود که در سال 1966 ساخته شد.

در سال 1964 مدتی از ساخت و ساز در لادفانس گذشته بود که برج های با ارتفاع بیشتر شروع به ساخت کردند. ترکیبی از برج های ارزان قیمت و با ارتفاع های مختلف که بزرگترین آن برج Gan با ارتفاع 169 متری بود. ارتفاع چند برج به ویژه برج Gan   پس از کشمکش های سال 1970 یکی از بزرگترین مال های اروپا در لادفانس با نام Les Quatre Tempe ساخته شد که باعث اعتراض عمومی شد و مردم لادفانس را جنگلی از برج ها میخواندند.

طاق آزادی

در ادامه گرند آرک و طاق آزادی بررسی  و پس از آن در بخش های مجزایی ، فضای شهری این مجموعه تحلیل و مفهوم پست مدرن سفید ، خصوصیات و اندیشمندان مرتبط با آن آورده شد  تا مجموعه لادفانس را در ارتباط با آن بسنجیم.

برای مشاهده این بخش ها می توانید به فایل پاورپوینت مراجعه کنید .

پاورپوینت بررسی لادفانس

پست مدرن سفید

منابع مورد استفاده در این گزارش عبارتند از :

  • en.Wikipedia.org
  • Iranmemari.com
  • Noandishan.com
  • قبادیان, و. (89). معماری معاصر غرب. تهران: فرهنگ و معماری.
  • کامل نیا, ح., & مهدوی نژاد, ج. (1391). آشنایی با معماری معاصر از شرق تا غرب. تهران: علم معمار

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه