سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

طراحی فنی دیوارهای جدا کننده (دیوارهای سه بعدی – پوشش کناف - پوشش سیسمو - دیوارهای فایبرسمنت – دیوارهای اس پی)

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100672867544515
  • تاریخ بارگزاری : 31-03-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 31-03-1399
  • حجم فایل : 7/9 مگابایت

توضیحات

ده ها سال است که صنعت ساختمان سازی درکشورهای پیشرفته دنیا از حالت سنتی خارج گردیده و روند صنعتی بخود گرفته است، و سعی گردیده که خصوصیات سبکی، مقاومت، یکپارچگی، عایق بودن، سرعت در نصب، سهولت در اجرا و ... را در مصالح مصرفی بکار گرفته شود.

کشور پهناور ایران با دارا بودن شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خاص و بالاخص قرار داشتن اکثر نقاط کشور در کمربند زلزله خیز جهانی ( واتفاقات چند ساله اخیر ) و کمبود شدید مسکن بواسطه رشد جمعیت کشور و جوان بودن بافت جمعیت ایران، لازم و واجب است که ما هم از مصالح بهینه شده و سیستم صنعتی تولید مسکن استفاده نمائیم .

بیش از چهل سال است که استفاده از پانل های سه بعدی در کشورهای صنعتی متداول گردیده و در دهه 50 درایران نیز مطرح گردید که به دلائلی تا اواسط دهه 70 پیشرفت زیادی نداشته است. اما اخیرا توجه زیادی به آن شده است.

انواع دیوارهای جداکننده طبق فهرست زیر بررسی خواهد شد :

معرفی و جزئیات اجرایی دیوار های سه بعدی (پوما)

معرفی و جزئیات پوشش های کناف

معرفی و جزئیات پوشش سیسمو(SISMO)

معرفی و جزئیات دیوار های فایبر سمنت

معرفی و جزئیات دیوار های SP

 

دیوارهای سه بعدی یا پوما

این پانل ها یاصفحات سه بعدی تشکیل گردیده از:

1 - هسته مرکزی که معمو لا از عایق پلی استایرن یا پلی اورتان و یا عایق پشم سنگ و به ضخامتهای 5 تا 10 سانتیمتر میباشد.

2- دو شبکه فولادی از مفتول به ضخامت 3 میلیمتر و چشمه های 8×8 سانتیمتر و بفاصله 1 تا 2 سانتیمتر از هسته مرکزی قرار داشته و بوسیله تعداد زیادی مفتول قطری بهم جوش برقی شده اند.
این پانلها در کارخانه به ابعاد مورد لزوم که نوع دیواری آن معمولا 1×3 متر ی و نوع سقفی آن 80/0 × 3 متری میباشد تولید و سپس به محل نصب حمل میگردد . پس از نصب از دو طرف در نوع دیواری بابتن ریز دانه ویا بتن سبک به ضخامت 3 الی 4 سانتیمتر پوشش میگردد و در نوع سقفی پس از نصب روی آن بضخامت 5 الی 7 سانتیمتر بتن ریزی می شود
.

انواع پانل های سه بعدی دیواری

1- پانل سه بعدی دیواری باربر

2- پانل سه بعدی دیواری غیر باربر

کاربرد سیستم   3D PANNEL  یا  پوما در ساختمان

پانل پوما را می توان جهت دیوارهای محیطی و جداکننده های داخلی ساختمانها بکار گرفت . بیشترین کاربرد این محصول در ساختمانهای مرتفع می باشد ، زیرا در طراحی و ساخت چنین ساختمانهایی کاهش منطقی وزن مصالح (بار مرده) مد نظر است که با استفاده از این محصول دستیابی به این مهم مقدور می گردد ، زیرا وزن یک متر مربع دیوار آجری 22 سانتیمتری با ملات ماسه و سیمان و اندود طرفین بیش از 450 کیلوگرم می باشد در حالیکه یک مترمربع دیوار میانی پوما اندودهای طرفین(از نوع بتن سبک) کمتر از 100 کیلوگرم وزن دارد و طبعاً بکارگیری پوما کاهش بار مرده ی ساختمانهای بلند مرتبه را به طرز چشم گیری به دنبال خواهد داشت .

پانل های پوما را می توان در ساختمانهای یک یا دو طبقه بدون استفاده از اسکلت فلزی بنا کرد و به عنوان دیوارهای باربر ، تقسیم کننده و سقف از آن بهره گرفت . پانل پوما به جهت خود ایستا بودن در اجرای دیوار بلند سالن های سوله و سیلوها و وآشیانه های هواپیما کاربرد موثر و مطمئن دارد .

همچنین در ادامه کاربرد پنل های پوما در ساختمان های بلند مرتبه ، ویلا ، سوله و سیلو توضیح خواهد داده شد و مزایای آن ذکر خواهد شد.

دیوارهای جدا کننده ی کناف

دیوارهای جدا کننده ی کناف ، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند این ساختار شامل قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع U , C بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه ، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله ی نوار و بتونه ی مخصوص درزگیری شده، به نحوی که در انتهای کار، سطحی یکپارچه و بدون درز که قابلیت رنگ آمیزی و کاشی کاری یا هر نوع پوشش نهایی دیگری خواهد داشت، حاصل می گردد. فضای خالی داخل دیوار ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را به راحتی میسر می سازد.

دیوارهای جدا کننده ی کناف

مزایای کناف

  • سبک و ایمن دربرابرزلزله
  • کاهش هزینه ها از طریق کاهش وزن کلی ساختمان بر روی سازه و فونداسیون
  • نصب سریع و آسان : سرعت در ساخت و ساز و بازگشت سریع سرمایه
  • دور ریز بسیار کم : صرفه جوئی درمصالح ساختمانی
  •  قابلیت رنگ آمیزی بلافاصله پس از نصب : صرفه جویی درزمان
  • سهولت دسترسی به تاسیسات
  •  قابلیت ترمیم و تعویض
  • عایق حرارتی ،صوتی ورطوبت
  • مقاوم در برابر آتش مستقیم تا 2 ساعت
  • حمل و نقل آسان و ارزان

جزییات اجرایی و کاربردهای آن در ادامه بیان خواهد شد.

پوشش سیسمو SISMO

فناوری ساختمان سیسمو  در سال 1985 در کشور بلژیک بعنوان یک سیستم قالب بندی عایق کننده برای تمامی اجزای ساختمان های بتن درجا به ثبت رسیده است. در حال حاضر سیسمو در بیش از 20 کشور دنیا از سوئیس و پرتغال تا ترکیه در اروپا گرفته و سلیمانیه عراق و عربستان سعودی تا کره جنوبی در آسیا ،  نماینده فعال دارد.

سیسمو دارای تأئیدیه فنی اتحادیه اروپاست و مطابق تأئیدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ج.ا.ا ایران مجاز به ساخت و ساز در کلیه نواحی لرزه خیز کشور می باشد.

انواع بناهای مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، بیمارستان ، کلیسا ، آمفی تئاتر و سایر تأسیسات ساختمانی همانند منبع آب و دیوار حائل ضد موج با فناوری ساختمان سیسمو ساخته شده است. سیسمو توانسته است دو سال پیاپی بعنوان سیستم ساختمانی برتر اروپا برگزیده شود و همواره از گزینه های زیبا و اقتصادی ساختمان در انواع کاربری ها بوده است.

سیسمو مالک انحصاری طرح قالب بتنی با استفاده از مفتول آهنی و هرگونه مواد عایق کننده در طرفین می باشد و مطابق مالکیت صنعتی مربوطه ، ارائه ماشین آلات تولیدی موردنیاز را نیز انجام می دهد. مالکیت فناوری ساختمان سیسمو انحصاراً  به نام شرکت بلژیکی سیسمو در کلیه کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی مالکیت های صنعتی ( از جمله ایران ) برای هر گونه سیستم مشابه ، به ثبت رسیده است و به لحاظ حقوقی نافذ و مانع هرگونه اقدام تقلیدی هم در تولید و هم در اجرا می باشد.

پوشش سیسمو SISMO - پاورپوینت

مزایای دیوار های سیسمو

  • سبکی وزن
  • بلند کردن راحت آن حتی بعد از جاگذاری
  • نصب آسان قطعات پرکنندهنصب آسان لوله های تأسیساتی
  • فراهم کردن بست های محکم برای سطوح معلق

سیستم ساختمانی سیسمو ، قطعات پرکننده و انواع مواد عایق نیز در این بخش بررسی خواهد شد.

معرفي صفحات سیمانی سبک (سمنت برد، فايبر سمنت)

ورق های ساختمانی، پانل های معماری، نمای ساختمانی، سقف کاذب و سقف بام، اين صفحات جايگزين مناسبي براي مصالح بنّايي در ساخت‌ و سازهاي داخل و خارج ساختمان بخصوص ديوارهاي خارجي، نما‌ها، سرويس‌هاي بهداشتي، آشپزخانه و استخرها مي‌باشد.

سمنت برد با تکنولوژی مدرن و پیشرفته روز جهان تولید و ساخته می شود و مطابق با استانداردهای بین المللی و محصولاتي از (Etex، USG، Eternit) آلمان و بلژیک دارای بالاترین استاندارد جهانی بوده و در نوع خود از عالی ترین و با کیفیت ترین مصالح ساختمانی روز دنیا به حساب می آید و هم اکنون در 30 کشور پیشرفته جهان به عنوان برترین سیستم ساخت و ساز خشک استفاده می شود که در همه نقاط ساختمان کاربرد وسیع و سریع و بسیار عالی دارد. ورقه های سیمانی الیاف دار از بهترین پوشش های ساخت و ساز خشک می باشد که با خواص مکانیکی و مشخصات فنی خاص از مقاومت بسیار بالا، دوام، پایداری هیدرولیکی و حرارتی تولید می گردد.

کاربرد دیوارهای سمنت

در همه نقاط ساختمان‌های فلزی و بتنی (دیوار، کف، سقف، پله، نما) و در تمامي‌مناطق اقلیمي‌و آب و هوایی و شرایط جوی.

خانه های ویلایی، ساختمان های اداری، مسکونی، برج سازی، دفاتر، مدارس و آمفی تئاتر، بیمارستان، کلینیک های تخصصی و آزمایشگاه ها، کارخانه ها، لابراتوارهای داروسازی، رستوران ها، نمایشگاه ها، فرودگاه ها، و ایستگاه های مترو، سالن های عمومی، ورزشی، بهداشتی، صنعتی، کشاوزی، و ... .

مزایا و خصیصه های صفحات سیمانی سبک، cement Board

از مواد کاملاً طبیعی و از نوع عالی تشکیل شده است و دوست انسان، محیط زیست و طبیعت می باشد.
مواد خطرناک و مضر برای سلامتی انسان در ترکیبات آن بکار نرفته است.
عمر طولانی دارد و فرسوده نمی شود و نگهداری و کاربرد آن آسان است.
توسط حشرات موذی چوب آسیب نمی بیند و غیر قابل سکونت برای اینگونه حشرات است.
نمی سوزد ( مطابق با استاندارد 410/2/2 DIN بر پایه A2 از مواد ساختمانی نسوز است).
قابلیت رنگ آمیزی ونقاشی به وسیله رنگهای آکریلیک درنمای خارجی و رنگهای پلاستیک درنماهای داخلی.
به علت ظاهر شبیه به چوب، راحت و گرم است اما از لحاظ فیزیکی مزیت های بسیاری نسبت به چوب دارد.
با دوام است، در صورتیکه مراقبت های صحیح اعمال شود از لحاظ تئوری طول عمر آن همیشگی است.
مقاوم در برابر پرتوهای زیان آور اشعه ماوراء بنفش و نورهای کاذب خورشید.
ضد آب می باشد نسبت جذب آب در آن کمتر از ساختمان های بتونی است.
پایدار در مقابل ضربه ها و لرزش ها و به راحتی قابل ساخت و اجرا می باشد.
اقتصادی و مقرون به صرفه است، زیرا به گچ کاری و سیمان کاری نیاز ندارد.

مزایا و خصیصه های صفحات سیمانی سبک، cement Board

پنل های SP دیوارهای پیش ساخته

یک فوم بسیار محکم از پلی استایرن اکسترودر شده میباشد که    علاوه بر مقاومت بالای حرارتی رطوبتی و صوتی بواسطه دارا بودن سلول های کاملا بسته با جداره ی مشترک از استحکام مناسبی نیز برخوردار است. این پانلهای دیواری با ابعاد 1200*3050 و با ضخامت های 3و6و12میلی مترموجود می باشد.

صفحات پیش ساخته دیواری شامل:

1-پانل های دیواری با ابعاد استاندارد 600*2800 با ضخامت های20 تا 120 میلی متر موجود میباشد این صفحات هم بصورت یک رو و هم دورو گرانیتی و همچنین با روکش سیلیکات کلسیم موجود است

2- پوشش های دیواری که برای زیبایی و نما استفاده می شوند نیز در ابعاد استاندارد 600*2800 و ابعاد غیر استاندارد موجود است.

ویژگی ها و خصوصیات

1 -مقاومت کامل در برابر دما در تابستان مانع نفوذ و در زمستان مانع خروج گرماخواهد شد.

2-مقاوم در مقابل جذب ابو حتی عبور بخار اب ودارا بودن کمترین حد جذب اب معادل32/.درصدو بعد از جذب اب فقط 3درصد  از مقاومت خودرا در برابر جریان دما از دست میدهد.

3-اس پی محتوی مواد اطفای حریق وبسیار کند سوز است.که از شعله ور شدن اتش جلوگیری مینماید.

4-چگالی یکنواخت در تمام نقاط و ابعاد بسیار دقیق وگونیا.

5-با توجه به فشردگی و استحکام فوق العاده ی اس پی این محصول میتواند به راحتی نقش دیوار را در هر سازه ای عهده دار شود.

6- دارای عمر مفید طولانی در برابر گذشت زمان.

7- سهولت در حمل و نقل.

 

دانلود پاورپوینت طراحی فنی دیوارهای جدا کننده

پاورپوینت حاضر در 65 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه