سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

بررسی بناهای پوسته بتنی - بنای سالن کنسرت تنریف و مجموعه فرهنگی حیدر الیوف

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100664752435599
  • تاریخ بارگزاری : 19-09-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 20-09-1399
  • حجم فایل : 5/3 مگابایت

توضیحات

در این پژوهش، در 38 اسلاید ، به  بررسی و تحلیل بناهای پوسته بتنی-بنای سالن کنسرت تنریف و مجموعه فرهنگی حیدر الیوف پرداخته شده است. در ادامه بخشی از اهم مطالبی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است را می توانید مشاهده کنید:

 

تالار تنریفه

تالار تنریفه (به اسپانیایی: Auditorio de Tenerife) بنایی در سانتا کروس تنریفه، است که توسط سانتیاگو کالاتراوا معمار و مهندس برجسته اسپانیایی طراحی شده‌است. سانتا کروس شهری در جزیره اسپانیایی تنریفه از مجموعه جزایر قناری است.

تالار تنریفه

این سالن کنسرت با سقف پوسته ای و بتنی متمایز به شکل مثلثی خمیده که 60 متر بالاتر از میدان اطراف خود به اوج می رسد یکی از جذاب ترین و تماشایی ترین ساختمان های طراحی شده به وسیله کالاتراواست.

به گفته برخی از مفسران، سالن تنریف دو ویژگی دارد:

  • اولین آن گشایش رو به خارج، به سمت دریا و شهر است که به وسیله تراسهای وسیع، تفرجگاه و گذرگاه عابر پیاده در تعامل با بستر بنا میباشد که عبور اطراف ساختمان را، از یک سمت به سمت دیگر تسهیل می کند.
  • دوم، کانسپتی از حرکت در طرح  کالاتراوا می باشد. این تالار طرح یک مجسمه ارگانیک  را دارد، به همین دلیل  بنایی است که همیشه موج موسیقی را تازه نگه می دارد.

پاورپوینت تالار تنریفه

پلازا Alisios: این بنا یک مجموعه ای از منحنی های باور نکردنی است که با یک قوس با شکوه از بتن تاج گذاری شده است می باشد. مساحتی به وسعت 16،000 متر مربع به اطراف گشوده شده که با منظره ای زیبا از اقیانوس اطلس و تجسمی پویا از بنا تزیین شده است.

پلازا Alisios

 

مرکز فرهنگی حیدر علی اُف در باکو

به‌عنوان عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی، طراحی شهری و معماری باکو پایتخت کشور آذربایجان واقع در ساحل غربی دریای خزر، به شدت تحت تاثیر طرح‌ریزی آن دوران بوده است. از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۹۱ آذربایجان سرمایه گذاری‌های سنگینی در مدرن‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها و معماری باکو انجام داده است و از میراث معماری شوروی به تدریج دور گشته است.

مرکز فرهنگی حیدر علی اُف در باکو

فرم‌بندی حجم میدان را به چشم انداز معمارانه‌ای مبدل نموده که عمکردهای بسیاری ایفا می‌نماید از جمله خوش‌آمدگویی، دعوت، پذیرایی و هدایت بازدیدکنندگان به سطوح مختلف درون بنا.

برای تاکید بر یکپارچگی ارتباط میان درون ظرافت قابل ملاحظه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. استراتژی نورپردازی در روز و شب با هم متفاوت است. هنگام روز حجم ساختمان نور را منعکس می‌سازد و بر اساس حرکت خورشید و  نقطه دید پرسپکتیو جلوه‌ی ساختمان پیوسته در تغییر است.

پاورپوینت مرکز فرهنگی حیدر علی اُف

 

برای مشاهده و بهره مندی از اطلاعات تکمیلی می توانید به فایل پاورپوینت این پژوهش مراجعه کنید.

 

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه