سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

معرفی و بررسی انواع پوشش دیوارهای داخلی

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100651512539926
  • تاریخ بارگزاری : 01-06-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 02-06-1399
  • حجم فایل : 6/5 مگابایت

توضیحات

پاورپوینت حاضر در خصوص معرفی و بررسی انواع پوشش دیوارهای داخلی می باشد.مواردی که در این پاورپوینت به آن پرداخته میشود به شرح زیر است :

فهرست

پوشش دیوار با مصالح :

1.انواع رنگ ها

2.انواع پوشش های سلولزی

3.انواع کنیتکس ها

4.بایرامیکس

5.کاغذ دیواری

پوشش دیوار با دیوار پوش ها:

1.کامپوزیت

2.Mdf

3.Pvc

4.Hpl

5.سنگ های دکوراتیو

6.دیوارپوش فوم

7.دیوارپوش چوبی

این موارد به طور جزیی در این نوشتار توضیح داده خواهند شد. برای اگاهی از جزییات هر پوشش دیواری و متن کامل توضیحات میتوانید این محصول را خریداری نمایید. توضیحات مختصری از هر پوشش عبارت است از :

انواع رنگ ها

  • رنگهای اکریلیک
  • رنگ های پلاستیک
  • رنگ های روغنی
  • مولتی کالر

که برای مثال رنگ مولتی کالر توضیح آن به شرح زیر است :

مولتی کالر ،رنگی است که پس از اجرا، چندین رنگ به صورت مجزا در آن دیده می‌شود. در واقع یک رنگ زمینه و چند رنگ دیگر به صورت رگه‌های مختلف است . درطرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلف موجود است.

ویژگی:

-اجرای سریع و آسان طی یک مرحله و به وسیله اسپری کردن رنگ،توجیه اقتصادی به علت قابلیت پوشش‌دهی زیاد، مقاومت بالا در برابر جذب دوده، غبارو ذرات معلق درهوا که درنتیجه هزینه تمیز کاری ونگه‌داری را تقلیل می دهد وآن را بهداشتی می‌کند.

 -قابلیت شستشوی آسان و کامل با آب و سایر شوینده‌های مرسوم خانگی.
-این رنگ‌ها خاصیت ضد آب داشته، ضد شوره و باکتری، خزه و رطوبت است.
-امکان پوشش‌دهی روی سطوحی که دور از دسترس هستند از جمله لوله‌ها و رادیاتورها.
 
-کم‌بو یا بی‌بو: پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهی بو در محیط باقی نمی‌ماند.
-ضربه‌پذیر و مقاوم در برابرتغییر حجم سطوح یا قالب‌هاست
.

-به علت کشش سطحی بالا در مقابل تغییر حجم سطح زیرین و ترک‌های مویی مقاومت می‌نماید.

-در مدت کوتاهی خشک می‌شود. روی سطوح گچی و سیمانی در کمتر از یک ساعت و پس از گذشت سه روز کاملا خشک ‌شده و قابل شستو است.

پوشش های سلولزی

امروزه پتینه کاری دیوارها و سقف ( یا به عبارتی انواع پوشش های سلولزی - بلکا - زمرد - روپاد ) پدیده ای نو در حوزه تزئینات داخلی ساختمان به عنوان پوشش و جایگزین ارزان قیمت رنگ و کاغذ دیواری بشمار می رود که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و دلپذیر ٬ موجب کاهش مصرف انرژی ٬ سبک سازی و ایجاد سازگاری مناسب با طبیعت بدور از هرگونه مواد و افزودنی های شیمیایی می شود . در این روش تکه های پارچه با تکنیک هایی خاص در کارخانه بصورت پودر درامده و بعد از مخلوط شدن با چسب و افزودنی های کاملا طبیعی بصورت خشک و یا خمیر ( در پک های 10 کیلویی ابریشمی یا ساده ) به بازار عرضه می شود .

انواع پوشش سلولزی

انواع بایرامیکس

       تفاوت بایرامیکس با مینرال یاتمامی نماهای که با نامهای آرتامیکس،رماتکس،گرانولیت تولیدمیشود در نوع سنگ ریزه آن میباشد. سنگ ریزه های مورد استفاده بایرامیکس از شنهای سیلیس رنگ شده می باشد که درباقی نمونه ها مشابه ازسنگ های طبیعی رنگی استفاده میگردد.

       این محصول بصورت ملات آماده بوده و متشكل از مخلوط دانه هاي سنگی با تنوع رنگ فراوان و دانه بنديهاي متعدد، رزينهاي طبيعي ، مصنوعي و ساير افزودنيها مي باشد. بايراميكس مینرال بعد از اجرا و خشك شدن نماي سنگ تزئيني وگرانیتی به خود مي گيرد.

انواع بایرامیکس

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به دو گروه تقسیم میشوند:

آنهایی که دارای طرح چاپی یا مواد پوششی هستند که به نوبه خود یک دکوراسیون به شمار می روند و آنهایی که دارای سطح پارچه ای یا طرح برجسته هستند و به طوری طراحی شده اند که بعد از نصب روی دیوار باید رنگ شوند.

کاغذ دیواری های چاپی یک طرح رنگی روی آن چاپ میشود و ممکن است به صورت بافت پارچه یا طرح برجسته نیز باشد.

قوی ترین کاغذ دیواری های چاپی کاغذ دولا نام دارند که در هنگام تولید 2 لایه از کاغذ را به هم می چسبانند. اکثر کاغذ دیواری های چاپی اگر لکه روی آن بیافتد میتوان با دستمال مرطوب آنرا تمیز کرد.  به راحتی نیز کنده میشوند.

کاغذ دیواری قابل شستشو همان کاغذ دیواری چاپی هستند که در هنگام تولید یک لایه پلاستیک بسیار نازک و شفاف روی آن میکشند و آنرا ضد آب و ضد لک میکند. کاغذ دیواری قابل شستشو به صورت خود چسب (چسبدار) نیز موجود است. نقطه ضعف اصلی این نوع، کنده شدن بسیار سخت آن است.

کاغذ دیواری در طراحی فنی

پوشش دیوار با MDF

ام‌دی‌اف جزو فرآورده‌‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. دانسیته آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط‌‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف می‌باشد.

پوشش دیوار با MDF

دیوارپوش HPL

دیوارپوش های HPL پنل هائی هستند با مقاومت و ماندگاری بالا که برای پوشاندن سقف و دیواره استفاده می شوند. از پنل های HPL همچنین برای ساخت انواع پارتیشن، جداکننده سرویس های دستشوئی و درب استفاده می شود. ساختار دیوارپوش های HPL با ساختار پنل های HPL نما یکسان است با این تفاوت که دیوار پوش ها  فاقد لایه محافظ UV می باشد .

دیوار پوش PVC

 پلی ونیل کلراید (Poly vinyl Chloride)با نام اختصاری پی وی سی (P.V.C)یک نوع پلیمر ترمو پلاستیک است که در صنایع متعددی کاربرد دارد . بعنوان یک ماده ساختمانی مقرون به صرفه و دارای مزایای متعددی می باشد بطوریکه در سالهای اخیر جایگزین مواد ساختمانی سنتی از قبیل خاک رس ،چوب و بتن در بسیاری از مناطق شده است .

دیوار پوش های پی وی سی که در صنعت ساختمان استفاده می شود دارای ویژگی های زیر است :
-بسیار سبک بوده که خود باعث سبک شدن ساختمان می گردد .
-طول عمربالایی داشته که همین سبب حذف هزینه های رنگ آمیزی هرساله می شود.
-عایقی مناسب دربرابر حرارت و برودت می باشد .
-استحکام بالایی داشته و دربرابر ترک و ضربه مقاوم است .
-قابل شستشو .

 

دیوار پوش PVC



برای آگاهی از جزییات سایر نماهای دیوار که در فهرست اشاره شده است میتوانید پاورپوینت حاضر را تهیه نمایید.

پاورپوینت حاضر در 35 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه