سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

معرفی و بررسی کامل پوسته های نما ساختمان (مصالح نما ساختمان) و نحوه اجرای آن

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100646287328127
  • تاریخ بارگزاری : 02-03-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 02-03-1399
  • حجم فایل : 11/0 مگابایت

توضیحات

در این پاورپوینت به بررسی نماهای مختلف پرداخته می شود.در این نوشتار در ابتدا نماهای مختلف نام برده شده و توضیحات ، نحوه اجرا و کاربرد های آن ذکر میشود.سپس در تعدادی از نمونه های عملی که این نماها به کار برده شده است توضیح داده خواهد شد.در زیر به اختصار سه نما معرفی شده و باقی نماهایی که در این پاورپوینت نام برده میشود در فایل اصلی در دسترس شما عزیزان قرار خواهد گرفت  :

ورق های پلی کربنات

در مواردی که خصوصیاتی چون شفافیت و مقاومت ضربه ای بالا در اولویت باشند ،ورقه های پلی کربنات  دو یا چند جداره ابعاد گسترده تری از صنعت شیشه را در مصارف مختلف به ما ارائه می دهند .
این نوع ورق ها دارای خواص فیزیکی ، مکانیکی ، الکتریکی ، و گرمائی عالی بوده که متضمن اعتبار قابل ملاحظه آنها در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی است . این ورق ها که سهم عمده ای در زیباسازی محیط اطراف ما دارند، در سرتاسر جهان کاربرد داشته و فروش قابل قبولی را دارد.
فراگیر بودن و قابلیت تغییر پذیری و انعطاف این محصول ، باعث شده تا در ساخت بناهای مختلفی همچون بیمارستانها ، مدارس ، ورزشگاهها و زیر ساخت های عمومی ، به عنوان یک انتخاب ایده آل ، مورد توجه قرار گیرند.

بتن شفاف

برای اولین بار LiTraCon در سال ۲۰۰۱ توسط یک مهندس مجارستانی به نام Áron Losonczi در دانشگاه مهندسی بوداپست تولید شده است. 

ساخت بتن شفاف بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری Litracon محصول نسبتا جدیدی است که در سال 2004 توسط یک معمار 27 ساله مجارستانی به نام آرن لوسونزی ابداع گردید. این محصول با ترکیب 96% بتن معمولی و 4% فیبرهای نوری محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است. 
هم اکنون بتن لیتراکن با دانسیته 2400-2100 کیلو گرم بر متر مکعب ، مقاومت فشاری 50 نیوتن بر میلیمتر مربع و مقاومت کششی 7 نیوتن بر میلیمتر مربع در سه رنگ خاکستری، سیاه و یا سفید و با ابعاد استاندارد 300*600 میلیمتر و با ضخامت 500-25 میلیمتر تولید میگردد. ازنظر تئوری فیبرهای به کار رفته در لیتراکن قادر به انتقال نور در بتنی به ضخامت 20 متر می باشد. همچنین استفاده از فیبر نوری در اجزای باربر سازه ای بدون تاثیر منفی در مقاومت بالای فشاری و کششی آن می تواند اثری خوب با ایجاد فضاهایی روشن و جذاب داشته باشد.

بلکا

پانل های   U.P.V.C بعنوان یکی از مشهورترین و کار آمدترین محصولات برای پوشش دادن دیوارها و سقف ها شناخته شده است . دیوار پوش های بلکا یک راه حل مناسب برای پوشش دادن و تزئین و بازسازی هر نوع دیوار ،بدون نیاز به نازک کای به منظور رسیدن به محیطی دلباز و زیباست.
با نصبی راحت در محیط های مسکونی و اداری و عمومی با رنگ های مختلف.

کامپوزیت

کامپوزیت سیستم پوششی نمای خارجی و پوشش سطوح داخلی ساختمان به وسیله صفحه های کوچک و بزرگ آلومینیوم است . در این سیستم صفحه های آلومینیوم به ضخامت 4 میلیمتر متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم با هسته پلی اتیلن یا مواد معدنی ضد حریق روی سازه اصلی قرار می گیرد رویه این پانلها از PVDFاست که علاوه بر زیبایی و درخشندگی نما تنوع رنگ نامحدود دارد و امکانات اجرای انواع قوس و خم در نما و ایزولاسیون کامل صوتی و حرارتی و در برابر تکانهای باد و شوک های حرارتی کاملاً پایدار است .زیبایی فوق العاده و عمر طولانی این نما ازامتیازات ویژه آن به شمار می رود. در مقایسه با انواع مصالح نما وزن فوق العاده سبکی دارد و باعث کاهش قابل توجه در مصالح ساختمانی مصرفی در نما می گردد.

ورق های HPL ، بایرامیکس ، نمای چوبی نیز در ادامه توضیح داده خواهند شد و موارد کاربرد آن ، توضیحات و اجرای آن بیان خواهد شد.

در نهایت تعدادی از ساختمان ها که این نماها در آن به کاربرده شده است نام برده میشود.

پاورپوینت حاضر در 41 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه