سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

پاورپوینت طراحی فنی ساختمان فدرال رزرو میناپولیس

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100632222998993
  • تاریخ بارگزاری : 23-03-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 17-08-1399
  • حجم فایل : 5/6 مگابایت

توضیحات

ساختمان فدرال ریزرو میناپولیس طویل به درازای 100 متر و پهنای 22 متر، دارای دهانه های بزرگی است که برای آزاد کردن  میدان  عمومی شهر از انسداد و حذف ستون هایی که امکان تداخل با طراحی بخش زیر زمینی ساختمان در زیر میدان مذکور را داشتند طراحی شد.

معماری این ساختمان گونار برکرتز Gunnar Birkerts متولد ۱۹۲۵ معمار آمریکایی لاتویایی-الاصل قرن بیستم است.

گونار برکرتز پیرو سبک ایرو سارینن بوده، و آثار زیادی از خود برجای گذاشته. او مدتی در مدرسه معماری دانشگاه میشیگان نیز تدریس کرد.

این ساختمان بیشتر به علت پوشاندن دهانه 270 فوتی (82.3 متر) در طول میدان عمومی با استفاده از سازه معلق بخش اداری مورد توجه قرار گرفته است. دو برج خدماتی در دو انتهای ساختمان (شامل :پلکان،سرویس های بهداشتی،آسانسورهای خدماتی و فضاهای تأسیساتی) کل تکیه گاه های عمودی و پایداری جانبی را برای بخش اداری تأمین می کنند.

پاورپوینت ساختمان فدرال ریزرو میناپولیس

ساختمان در دو بخش طراحی شده است:

یک بخش حفاظت شده زیر زمینی بسیار بزرگ ( برای دریافت و عملیات بانکی میزان زیاد پول) و بخش اداری در 10 طبقه روی آن (مساحت هر طبقه 1560متر مربع است).

دو سازه زنجیر وار معلق (به علت بار یکنواخت افقی که بر آن ها وارد میشود بیشتر به شکل  سهمی نزدیک هستند) متشکل از صفحه فولادی جوش داده شده که به طور متوسط 3 فوت(0.91 متر) عمق دارد و شامل کابل های پس کشیده به قطر 40 اینچ (mm100) است، می باشند. 8 کابل در بالای هر منحنی طنابی وجود دارد که به ترتیب به 2،4،6 عدد کابل در پایین کاهش می یابند.

 افقی رانشی درونی در بالای فرم منحنی طنابی به وسیله یک خرپا به شکل جعبه در بالای ساختمان خنثی می گردد. این خرپا 28 فوت(8.5 متر) ارتفاع و 60 فوت (18.3 متر) عرض و 270 فوت (82.3 متر) طول دارد.

راستای برج ها خرپا و منحنی طنابی روی یک خط در هر انتها با هم تلاقی دارند.اتصال بحرانی این سه عامل اصلی در بالای هر گوشه از ساختمان یک لنگر فولادی به وزن 920 تن است.

طبقات بالای فرم منحنی طنابی به وسیله ستون هایی نگاه داشته می شوند (که در بالای فرم منحنی طنابی باقی می مانند)، طبقات زیر فرم منحنی طنابی به وسیله مقاطع عرضی فولادی از آن آویزان شده اند.

طراحی فنی ساختمان فدرال ریزرو میناپولیس

این ساختمان در سال 1972برای اداره مرکزی بانک اصلی مینیاپولیس ساخته شد. ساختمان جدید در توسعه این بانک در نیمه سال 1990 ساخته شد. بخش اضافه شده به این ساختمان در سمت شرق آن است و بازسازی ساختمان موجود توسط شرکت Walsh Bishop Associates از سال 2000 تا 2002 ساخته شد.

طراحی فنی ساختمان بانک مرکزی آمریکا

خرپاها

کف طبقات متشکل از بتن سبک روی سطح فولادی و خرپاهای فولادی سبک به ارتفاع 10 فوت(3 متر) در مرکز است. این خرپاها سرتاسر فضای داخلی بدون ستون دفاتر به عرض 60 فوت(18.3 متر) را می پوشانند و فضایی یکپارچه ایجاد می نمایند.

بارهای ناشی از نیروی باد با عملکرد دیافراگم طبقات که بارها را به برج های انتهایی انتقال می دهند، خنثی می شوند.

منابع

درک رفتار سازه ها“، دکتر محمود گلابچی، انتشارات دانشگاه تهران، 1385

از زمان و معماری“، منوچهر مزینی، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، 1384

 http--www_phototour_minneapolis_mn_us

 http--www_social_mtu_edu-CopperCountryArchitects

 www_Gunnar birkerts federal reserve bank

 Marquette Plaza  250 Marquette Avenue, Minneapolis, Minnesota  Glass Steel and Stone

گونار برکرتز - ویکی‌پدیا

پاورپوینت حاضر در 17 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه