سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

پاورپوینت بررسی فنی ایستگاه ریلی-هوایی لیون

  • دسته : مهندسی معماری
  • زیردسته : پاورپوینت های معماری
  • موضوع : طراحی فنی ساختمان
  • کد محصول : MDA-FP-100618689428615
  • تاریخ بارگزاری : 20-03-1399
  • حجم فایل : 4/0 مگابایت

توضیحات

این پروژه در سال 1889 شروع و در سال 1994 به پایان رسیده است. ایستگاه قطار لیون برای ارتباط با فرودگاه  به گونه‌ای به نظر می‌رسد كه گویی نسخه نوك تیزی از پرنده در حال پرواز است. دراین ساختمان نماد پرواز به صورت یك آرم برای كل ساختمان تبدیل شده است

در سال 1990 مسابقه ای برای طراحی این ساختمان برگذار شد.

برنده مسابقه سانتیگو کالاتراوا توانست ساختمان ایستگاه را بر اساس خواسته های مسابقه به صورت نمونه ای فرامنطقه ای (upreagion) و یادمانی (mounomental) طراحی کند.

این ساختمان با وجود اندازه‌‌اش، اساساً بزرگ‌نمایی فرم سقف‌ها و غرفه‌های كالاتراواست كه وی آن را در قالب تركیب مدرنی درآورده است، یعنی سقف قوسی شكل ایستگاه قطار سنتی، كه به یادمانی برای نیروی همیشه وسوسه‌انگیز مسافرت هوایی شده است.

ابعاد سالن ایستگاه:طول 130 متر،عرض 100 مترو ارتفاع 39متر.سالن ایستگاه که ریلها(دارای چهارریل می باشد که دو ریل مرکزی مخصوص قطارهای سریع بدون توقف و دو ریل دیگر برای ارتباط منطقه ای تا مرکز شهر لیون)آن را بهبه دو قسمت مساوی و متقارن تقسیم نموده است ؛راهروی 450 متری سر پوشیده که سکوهای راه آهن در آن قرار دارد و از یک گالری با 180 متر طول که با فولاد پوشیده شوده است به فرودگاه مجاور متصل می باشد و از این گالری راهرویی به پارکینگ شبانه متصل می شود.

بالاترین قوس که تشکیل دهنده ستون فقرات پرنده است از یک مقطع فولادی توخالی ساخته شده است که شکل مقطع آن مثلثی است در حالی که دو قوس دیگر فضای مرکزی از لوله های فولادی تشکیل شده اند.اعضای قطری مهاربندی کننده از نظر طول و ابعاد مقطع متفاوت بوده و به صورت گروه های چهارتایی بر لوله های مرکزی تکیه می نمایند.ترکیب بندی کلی مجموعه ردیفی از مثلثها را در سطح پیکره یک پرنده به وجود آورده است.

این مثلث ها کاملا مسطح ، شفاف و نورگذر هستند و به صورت یکپارچه در یک سیستم سازه ای سه بعدی عمل می کنند.

پاورپوینت بررسی فنی ایستگاه ریلی-هوایی Lyon

پوشش نهایی سازه توسط سیستم خرپا بنا شده است اتصال سقف به سایر اجزای سازه توسط اتصالات مفصلی صورت گرفته است تا سازه از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد.

بخش کنسول شده سقف که توسط خرپا نگه داشته شده است توسط مفصل هایی به آرک های بزرگ فولادی متصل شده است و این آرک ها توسط تیر های فولادی به آرک های بتنی وصل شده اند.

پاورپوینت طراحی فنی ایستگاه لیون

پاورپوینت حاضر در 18 اسلاید و در فرمت pptx  تهیه شده است.

همچنین برای مشاهده سایر پژوهش های طراحی فنی ساختمان در سایت مدار آموزش می توانید به این لینک مراجعه کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه