سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

چشم انداز اقتصادی شهر ابوظبی

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : برنامه ریزی شهری
  • کد محصول : MDA-FP-100616997585156
  • تاریخ بارگزاری : 02-09-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 03-09-1399
  • حجم فایل : 734 کیلوبایت

توضیحات

در این پژوهش ، در 7 اسلاید ، به  معرفی و بررسی چشم انداز اقتصادی شهر ابوظبی پرداخته شده است . در ضمن نسخه انگلیسی سند چشم انداز 2030 ، در پیوست ارائه شده است .  

شهر ابوظبی پایتخت امارات ابوظبی و پایتخت فدرال امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، یک کشور مستقل از هفت امارات در لبه خلیج عربی است. شهر ابوظبی بزرگترین شهر در امارت است . اهمیت آن در اواسط 20 کشف قرن نفت و تشکیل امارات متحده عربی در سال 1971 ایجاد شد .

شهر ابوظبی پایتخت امارات

در سال 2006 حاکم ابوظبی حضرت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس امارات و حاکم ابوظبی درخواست ایجاد یک دستور کار سیاست که تلاش های هماهنگ از گروه ها فردی و مقامات دولت ابوظبی را گرد هم آورده  نتیجه ان در می سال 2006 پیشنهاد شورایی با نام ای دی سی ای دی متشکل از چهار گروه برای مطالعات و توصیه مناسب اقتصادی تشکیل و در سال 2007 تاسیس شد  این شورا متشکل از دولت بخش خصوصی اتاق اقتصاد شورای کسب و کار داخلی وخارجی است . در حالی که اذعان به تاثیر نفت در  اقتصاد امارات -ابوظبی روشن و واضح است چشم انداز 2030 با هدف تنوع اقتصادی و کاهش وابستگی به منابع نفتی است . در سال 2008 چشم اندازی 22 ساله توسط این شورا تصویب و منتشر شد که در ان طرحی جامع و مجموعه ای واضح وروشن از اهداف و مسیر دست یابی و مجموعه ای از اقدامات ابوظبی برای رسیدن به ان هدف را مشخص میکند .

چشم انداز اقتصادی 2030 ابوظبی : ابوظبی تلاش میکند برای یک جامعه امن و ساخت یک اقتصاد پایدار باز و رقابتی در سطح جهانی که در ان ابوظبی را مرکز اقتصاد بین المللی میکند برای توسعه برنامه های اقتصادی و افزایش ارزش اقتصادی به تشویق بازاریابی و یکی کردن اقتصاد ابوظبی با اقتصاد جهانی برای ایجاد شانس های بیشتر کاری برای همه ی افراد

از اهداف چشم انداز اقتصادی ابوظبی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رشد اقتصادی پایدار و متنوع
  • اطمینان از رویکرد اجتماعی و توسعه ی اقتصادی متوازن در منطقه
  • رشد اقتصادی ابوظبی که سرمایه ای جهانی دارد 

در ادامه این پژوهش ، برنامه ی شهری در دور نمای 2030 ، ضروریات لازم و چارچوب ساختاری شهر درچشم انداز 2030 ، آورده شده است که در فایل این پژوهش می توانید مشاهده کنید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه