سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

پاورپوینت معرفی و بررسی الگو باغ سازی فرانسوی

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : منظر در شهرسازی و معماری
  • کد محصول : MDA-5515926862
  • تاریخ بارگزاری : 14-06-1398
  • تاریخ بروزرسانی : 16-08-1399

توضیحات

در این پژوهش به بررسی باغ سازی فرانسوی در طی چهار قرن بین قرن های شانزده تا نوزده پرداخته می شود. از شروع باغ سازی فرانسوی در قرن شانزده که با تاثیر پذیری از ایتالیا تا حدود زیادی تغییر می کند تا سبک فرمال قرن هفدهم و باغ منظره ای قرن هجدهم و در اخر نیز حضور هوسمان و تاثیری که وی بر باغ سازی فرانسوی گذاشت مورد بررسی قرار میگیرد.

دانلود پاورپوینت معرفی و بررسی  الگو باغ سازی فرانسوی

قرن شانزدهم :

"باغ های دوره رنسانس در فرانسه عمدتا به قصر های قرون وسطایی موجود اضافه میشدند ، این قصر ها در تمام طول سال مورد استفاده قرار میگرفتند و فقط خلوتگاه های تابستانی نبودند. فضا محدود بود و فرم خندق ها و آرایش فضایی استحکامات قصر {به باغ} تحمیل میشد . چیدمان محوری باغ های ایتالیایی با این فضاهای نامنظم قابل انطباق بود.صاحبان زمین ها ريا، باغ ها را با هویت های مستقل و مجزا گسترش میدادند به نحوی که صرفا در مجاورت املاک ها بودند و ارتباط مستقیمی با آن نداشتند."

قرن هفدهم

در سال 1648 که صلح وستفالیا به جنگ سی ساله پایان داد ، لویی چهاردهم مخالفان را مطیع خود ساخت و حکومتی استبدادی ایجاد نمود.باغ ورسای نشانه هایی از همین قدرت وی بود.پادشاه کل دربار را تحت تاثیر خور قرار میداد و همه اشراف را کنترل میکرد و قدرتش را به آنها دیکته میکرد.منظر هم ار این ایده پیروی میکرد،باغ های رسمی رفتار های رسمی را اقتضا میکردند.باغ به صحنه ای برای نمایش های اجتماعی وسیاسی در قرن هفدهم فرانسه تبدیل شد.

باغ ها و قصر های این دوره بسیار با عظمت ساخته میشدند تا بتوانند تمامی اشراف و ملازمان را در خود جای دهند.سطوح گسترده ای از فضای خالی در دل جنگل ها ایجاد شدند.

قرن هجدهم

در اواخر قرن هجدهم که انقلاب سلیقه در سرتاسر اروپا در حال گسترش بود.فرانسوی ها ارتباطی میان باغ چینی و باغ انگلیسی را یافتند که ناشی از واژگان مشابه  آنها در مسیرهای مارپیچی و دریاچه ای با شکل نامنظم بود.ترکیبی که با نام انگلیسی چینی شناخته میشد در فرانسه و آلمان محبوببت پیدا کرد.

قرن نوزدهم

هوسمان در سال 1853 توسط ناپلئون سوم به سمت فرماندهی سن(مباشر شهر) گماشته شد.او طرح امپراطور برای مدرن سازی شهر را که ارتقای زیر ساخت های موجود و افزایش بلوار های جدید با ردیف درخت کاری ،تقاطع خیابان ها ، میدان های سبز و پارک ها را در نظر میگرفت،محقق کرد.این رشته عملیات نوسازی در شهر منجر به تخریب محله های طبقه کارگر گردید.به کنایه میتوان گفت این ایده ی اصلاح اجتماعی به تبعید فقرا و کوچ اجباری آن ها به خارج از مرز های شهر انجامید. نخستین اقدام هوسمان در چشم انداز شهر پاریس،نوسازی خیابان شانزه لیزه بود.در سال 1836 این خیابان از تویلری تا طاق ترمیوف گسترش یافت  و آبنماها ،روشنایی های خیابان ونیمکت ها پیرایش شد.تئاترها و رستوران ها نیز در آن جانمایی شدند.در سال 1858 هوسمان این خیابان را تا پارک بوا دو بولون امتداد داد.

فهرست مطالب

•         مقدمه

•         قرن شانزدهم

o       آمبوآ

o       فونتن بلو (Fontainbleau)

o       آنت (Anet)

o       شنونسو(chenonceaux)

•         قرن هفدهم

o       تغییر در شکل باغ

o       پرسپکتیو

o       اشخاص تاثیر گذار در باغ سازی قرن هفدهم فرانسه

o       ژاک بيسيا

o       کلود مولت

o       آندره لونوتر

o       لویی چهاردهم

o       رنگها ،گلها و درختان

o       اصول طراحی باغ فرانسوی

o       تکنولوژی

o       وو-لو-ویکونت

o       ورسای

•         قرن هجدهم

o       باغ منظره ای در فرانسه

•         قرن نوزدهم

o       الگوی هوسمانی

o       ماشین درخت کنی

o       پارک های پاریس

•         منابع

این فایل در 15 اسلاید پاورپوینت  و به همراه فایل ورد با توضیحات تکمیلی تهیه و آماده ارائه به شما عزیزان شده است .

لازم به ذکر است علاقه مندان ، می توانند سایر پژوهش های در این راستا را در این لینک مشاهده نمایند.

برای دانلود محصول لطفا از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه