سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

پاورپوینت سنت گرایی

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : مبانی و روش های طراحی شهری
  • کد محصول : MDA-3475282376
  • تاریخ بارگزاری : 12-06-1398
  • تاریخ بروزرسانی : 16-08-1399

توضیحات

ریشه و سابقه ی نهضت سنت گرایی : واژه سنتی در مقایسه و ارتباط مستقیم با مفهوم تجدد درک می شود.هرچه پیش از دوران تجدد به نحوی عمیق در جامعه ریشه داشته باشد سنتی است. سنت گرایان بر ابعاد منفی و مضر تجددگرایی تمرکز دارند در حقیقت سنت گرایی ضد تجددگرایی بوده است.

زمان دقیق آغاز این جنبش ها قابل تعیین نیست،زیرا با آغاز دوران تجدد و در پی بریدن از سنت ها و بی توجهی به ویژگی های محلی و بومی و بی تفاوتی نسبت سلایق و علاقه مردم ،این نهضت ها به مرور سر برآورده و مورد توجه قرار گرفته اند.می توان برخی از انجمن ها،گروه ها،جنبش ها و فعالیت های معماران و طراحان را به عنوان عوامل موثر بر شکل گیری این جنبش ها محسوب کرد.

جنبش سنت گرایی در معماری حدود سال 1904م با ساخت خانه های الهام گرفته شده از خانه های ییلاقی انگلیسی در آلمان توسط هرمان موتسیوس آغاز شد.آلمان ها به شیوه ی خود به رویارویی با شهری شدن و صنعتی شدن پرداختند. در همین سال شولتز نامبرگ گروهی را تشکیل داد و به وسیله آن به مقابله با فرهنگ شهر های بزرگ و طرفداری از ساختمان سازی با مصالح بومی ،برای حفظ شیوه های سنتی زندگی پرداخت.به مرور زمان این جریان ضدالتقاطی در دو شاخه مطرح شد؛ گروه محافظه کار و افراطی های اصلاح طلب.

(بحرینی،267:1388)

 

این فایل در 19 اسلاید تهیه و آماده ارائه به شما عزیزان شده است.

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه