سایت علمی آموزشی مدار آموزش؛ با ما در مدار آموزش باشید.
همکاری با ما مدرس شوید

پاورپوینت حمل و نقل عمومی در شهرها

  • دسته : مهندسی شهرسازی
  • زیردسته : پاورپوینت ها
  • موضوع : حمل و نقل و ترافیک
  • کد محصول : MDA-FP-100685714179776
  • تاریخ بارگزاری : 26-08-1399
  • تاریخ بروزرسانی : 16-08-1399
  • حجم فایل : 6/2 مگابایت

توضیحات

در این پژوهش ، در 17 اسلاید ، به بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرها پرداخته شده است . در ادامه می توانید لیست موارد مورد بررسی در این پژوهش را مشاهده نمایید .

  • مقدمه
  • تعریف حمل و نقل عمومی
  • انواع وسیله حمل و نقل عمومی
  • حمل و نقل عمومی در لندن

با رشد شتابان شهرنشینی در چند دهه اخیر، شهرها به عنوان بزرگترین مجموعه های زیستی جهان، پذیرای بیش از دو سوم جمعیت جهان تا سال 2020 خواهند بود. با گسترش این روند نهایتاً کره زمین به سمت تبدیل شدن به یک جهان شهری می رود.این روند درحالی به پیش می رود، که دردهه های اخیرجابجایی و حمل ونقل درشهرها - بویژه شهرهای پرجمعیت - همواره به عنوان یکی از اصلی ترین چالش های شهری مطرح بوده است. مطالعات حمل ونقل شهری درطول 50 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته است. اصلی ترین چالش های شهری مطرح بوده است. مطالعات حمل ونقل شهری درطول 50 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته است. دردهه های اولیه تاکید اصلی مطلعات امور حمل ونقل، برافزایش ظرفیت برای پاسخگویی به روند افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه موتوری استوار بوده است مطالعات پس از آن، درپی نگرانی ها از تاکید بر توسعه ظرفیت معابر، نشان داد تعریض خیابان های شهری بر خلاف تصور عموم به کاهش حجم و شدت ترافیک نمی انجامد.

مطالعه نیومن و کنت ورسی (۱۹۸۹ Ken worthy and Newman ) روی شهرهای مختلف دنیا نشان می دهد که هر چه میزان زیر ساخت های جاده ای و مقدار فضای تخصیص یافته به حمل و نقل درون شهری بیشتر باشد به همان اندازه میزان استفاده از اتومبیل - مصرف بنزین و آلودگی بیشتر خواهد شد .ازاین رو روند پیشرفت های سیستم های حمل ونقل شهری در دنیا نشان می دهد که در دهه های اخیرحمل و نقل به سمت پیاده محوری و استفاده از حمل ونقل عمومی تغییر یافته است. امروزه آنچه که متخصصين حمل و نقل جهان برروي آن اتفاق نظر دارند، دستيابي به الگوي حمل و نقل پايدار در شهرهاست که میتواند چشم انداز شهر سالم، آرام، داراي حمل و نقل سريع، ايمن و كارآمد براي عموم شهروندان را تامين كند .

تعریف حمل و نقل عمومی

شبکه ی حمل‌ونقل عمومی عبارت است از خدمات حمل‌ونقل که در دسترس عموم قرار دارد. تفاوت خدمات حمل و نقل عمومی با روش‌هایی مانند تاکسی دربست، سفر اشتراکی و اتوبوس کرایه در این است که در این نوع خدمات، سفر به صورت اشتراکی توسط افرادی ناشناس بدون توافق قبلی انجام می‌شود.

از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توان به اتوبوس معمولی، اتوبوس برقی، تراموا و قطارشهری، حمل و نقل سریع (مترو) اشاره کرد. حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری عمدتاً توسط خطوط هواپیمایی، اتوبوس‌های بین‌شهری و خطوط ریلی بین‌شهری انجام می‌شود. شبکه‌های قطارهای پرسرعت نیز در بسیاری از مناطق جهان توسعه‌یافته است.

انواع وسایل حمل و نقل عمومی به شرح زیر است هرکدام از این موارد و انواع آن به تفصیل بیان شده است که در فایل پاورپوینت این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است :

  • اتوبوس معمولی
  • BRT
  • تاکسی
  • تراموا
  • مترو

حمل و نقل عمومی

در انتها وضعیت حمل و نقل عمومی در لندن مورد بررسی قرار گرفت. لندن یکی از شهرهای متروپل بزرگ دنیا می باشد که از هر قوم و ملتی در آن یافت می شود. جاذبه های لندن بی شمار است و به راستی دل کندن از این شهر بسیار سخت است. یکی از بهترین خصوصیات لندن وسایل نقلیه ی عمومی آن می باشد. براحتی می توان در لندن زندگی کرد بدون آنکه به وسیله ی شخصی نیاز داشته باشید.

مترو در لندن : قدیمی‌ترین شبکه ی حمل و نقل زیرزمینی در جهان است. بهره‌برداری از نخستین خط سامانه ی متروی لندن، در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۸۶۳ آغاز شد. متروی لندن، دارای ۲۷۰ ایستگاه است و علی‌رغم نام رسمی آن که زیرزمینی (Underground) نامیده می‌شود، ۵۵ درصد این شبکه، بر روی زمین واقع شده است. این شبکه، با ۴۰۸ کیلومتر خط آهن، سومین خط طولانی‌ حمل و نقل درون شهری جهان نیز هست.شبکه متروی لندن، از شلوغ‌ترین شبکه‌های حمل و نقل زیرزمینی جهان است. در سال ۲۰۰۷، یک میلیارد نفر از متروی لندن استفاده کردند .

توجه ...!
کاربر گرامی لطفا بعد از پرداخت وجه در صفحه درگاه بانکی، جهت تایید فرایند خرید؛ حتما تا پایان "ثانیه شمار" صبر نموده و یا دکمه "تکمیل فرایند خرید" را بزنید که در نهایت به سایت بازگردید. در غیر این صورت خرید شما ناقص خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

    محصولات مشابه